theatergroep Koeterwaals

Van 2010-2020 was ik kernlid van Theatergroep Koeterwaals.

Koeterwaals maakt toegankelijk en kwalitatief muzikaal jeugdtheater voor theaters, scholen en festivals. We brengen spannende verhalen die de fantasie prikkelen. De voorstellingen zijn beeldend, mimisch, licht absurdistisch en zitten vol muziek en emotie. Bijzonder zijn onze decors, die we zelf bouwen en die daardoor altijd een wezenlijk onderdeel van de voorstelling uitmaken: het decor als extra speler. De voorstellingen worden gespeeld in het theater en ook op en voor scholen. Een belangrijk onderdeel van mijn werkzaamheden bij koeterwaals was het bedenken, schrijven en maken van het educatief materiaal. Bij Koeterwaals zijn voorstelling en kunsteducatie materiaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wij maken de voorstelling en de educatie samen. Al bij het begin van het maakproces van de voorstelling staat ook de educatie centraal. De voorstellingen zelf zijn gemaakt vanuit een kunstzinnig idee.
Daarnaast maken we materiaal die leerkrachten, leerlingen en ouders inspireren om meer te doen dan de voorstelling bekijken .Voor veel kinderen is het bijwonen van een muziektheatervoorstelling op zichzelf al een educatief moment. Toch denken we dat met het lesmateriaal de ervaring nog rijker wordt en de kinderen nog meer worden geprikkeld in hun fantasie en beleving.Het lesmateriaal sluit aan bij de kerndoelen binnen het basisonderwijs en de is aanvullend bij veel vakken. 21 eeuwse vaardigheden

OVER INSPIRATIE Door onze ruime ervaring binnen het (kunst)onderwijs ben ik in staat kwalitatief, creatief en inspirerend lesmateriaal te leveren. Als theatergroep maken wij beeldende voorstellingen. Wij hebben gemerkt dat kinderen hierdoor geprikkeld worden na afloop van de voorstelling zelf te verwoorden en te beschrijven wat ze hebben gezien. Het lesmateriaal ontwerpen ik zo dat de leerkrachten er direct mee aan de slag kunnen. Ook is er veel aanbod, bijvoorbeeld spellessen, prentenboek, zelf een hoorspel maken. Leerkrachten kunnen alles doen, maar ook kiezen wat ze aanspreekt. We spelen hiermee in op de behoeftes die bestaan bij de docenten uit het basisonderwijs.

Voorbeelden PRENTENBOEK MODDER